1. Strona główna
  2. Pomoc
  3. Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo

Z jakich numerów telefonów otrzymam jednorazowe kody do logowania?

Jeśli uruchomisz weryfikację dwuetapową (uwierzytelnienie dwuskładnikowe, 2FA) na swoim konice Traficar będziesz musiał podać przy logowaniu nie tylko login i hasło, ale również jednorazowy kod sms. Kod wyślemy na Twój numer telefonu komórkowego zarejestrowanego w Traficar.

Kod wyślemy z numeru:

  • o nazwie Traficar (przy aktywacji i deaktywacji usługi weryfikacja dwuetapowa)
  • o nazwie CloudOTP (przy logowaniu do aplikacji Traficar)
Czy ta odpowiedź była dla Ciebie pomocna?
1
3

Jak mogę zarządzać urządzeniami zalogowanymi na moim koncie Traficar?

W aplikacji Traficar możesz zweryfikować urządzenia, jakie zalogowane są na Twoim koncie Traficar. Dodatkowo możesz wylogować się ze wszystkich urządzeń, jeśli nie rozpoznajesz urządzenia, które zalogowane jest na Twoim koncie Traficar.

Aby zweryfikować, na jakich urządzeniach jesteś zalogowany, wejdź w zakładkę Bezpieczeństwo w menu Edytuj profil i wybierz Urządzenia.  Na liście zobaczysz wszystkie zalogowane urządzenia oraz czas ostatniego logowania. Jeśli nie rozpoznajesz żadnego urządzenia zachęcamy do wybrania Zakończ wszystkei sesje. W ten psoób wylogujemy Cię ze wszystkich urządzeń, w tym z tego, z którego obecnie korzystasz. Zaloguj się ponownie do aplikacji. Sugerujemy również zmienić hasło do aplikacji Trafucar i włączenie wuetpowej weryfikacji logowania, które będzie wymagało podania kodu sms (oprócz loginu i hasła) przy każdym logowania do aplikacji Traficar.

Czy ta odpowiedź była dla Ciebie pomocna?
1
2

Jak włączyć weryfikację dwuetapową logowania (uwierzytelnienie dwuskładnikowe)?

Aby włączyć weryfikację dwuetapową (2FA) należy wejść do zakładki Bezpieczeństwo w menu Edytuj Profil w aplikacji Traficar. Następnie należy kliknąć weryfikacja dwuetapowa i potwierdzić jej włączenie. Należy zweryfikować, czy numer telefonu wyświetlony w aplikacji jest naszym numerem telefonu. Jest to kluczowe, bo kody sms będą przychodziły na ten numer. Po akceptacji otrzymamy kod sms z numeru o nazwie Traficar, który należy wprowadzić w aplikacji. Mamy na to 60 sekund. Jeśli nie wprowadzimy kodu sms w ciągu 60 sekund, funkcja nie zostanie uruchomiona na koncie. Jeśli minął czas, możemy kliknąć klawisz Wyślij kod ponownie, aby otrzymać nowy kod. Po wprowadzeniu kodu otrzymamy ekran, który potwierdzi uruchomienie funkcji na koncie. Od tej pory przy każdy logowaniu do aplikacji Traficar będziemy musieli podać login, hasło oraz tymczasowy kod sms wysłany na numer telefonu z numeru o nazwie CloudOTP.

Czy ta odpowiedź była dla Ciebie pomocna?

Co to jest dwuetapowa weryfikacja logowania?

Weryfikacja dwuetapowa (uwierzytelnienie dwuskładnikowe, 2FA) to dodatkowa funkcja zabezpieczająca dostęp do Twojego konta Traficar. Po jej włączeniu przy każdym logowaniu do konta Traficar będzie wymagane nie tylko hasło i login, ale dodatkowo jednorazowy kod sms, który wyślemy na Twój numer telefonu komórkowego.

Jeśli zamkniesz aplikację Traficar bez wylogowania i ponownie otworzysz aplikację, nie będziemy wysyłać kodu SMS i wymagać hasła. Kod SMS i hasło będzie wymagane, jeśli dojdzie do logowania na nowym urządzeniu lub na urządzeniu, na którym nastąpiło wylogowanie z aplikacji Traficar.

Kod sms wyślemy na Twój numer telefonu komórkowego z numeru o nazwie Traficar (aktywacja i deaktywacja weryfikacji dwuetapowej) oraz z numeru o nazwie CloudOTP (logowanie).

 

Czy ta odpowiedź była dla Ciebie pomocna?

Jak zadbać o bezpieczeństwo mojego konta Traficar?

Zadbaj o bezpieczeństwo swojego konta w usłudze Traficar stosując się do następujących porad:

  1. Zadbaj o unikatowe hasło, stosując znaki specjalne, małe i duże litery oraz cyfry. Szczegóły, jak powinno wyglądać hasło, znajdziesz w sekcji Bezpieczeństwo w FAQ.
  2. Włącz Weryfikację dwuetapową (2FA). W ten sposób przy każdym logowaniu na koncie Traficar będzie wymagane tak jak dotychczas Twój login i hasło oraz dodatkowo jednorazowy kod sms wysłany na Twój numer telefonu.
  3. Nie loguj się do aplikacji na innych niż Twoje urządzeniach.
  4. Ustaw powiadomienia push w telefonie dla aplikacji Traficar – w ten sposób otrzymasz wszystkie ważne informacje na temat konta.
  5. Ustaw powiadomienia push/sms/mail o nowych transakcjach na swoim koncie bankowym – w ten sposób będziesz miał o kontrole nad transakcjami na karcie/koncie.
  6. Regularnie sprawdzaj skrzynkę pocztową – przekazujemy tam informacje o logowaniach z nowego urządzenia oraz inne ważne informacje na temat Twojego konta.
  7. Sprawdź, czy numer telefonu jest aktualny. Jeśli nie, zaktualizuj go w aplikacji.
Czy ta odpowiedź była dla Ciebie pomocna?

Jak stworzyć dobre i bezpieczne hasło do aplikacji?

Dobre hasło powinno spełniać wszystkie opisane poniżej zalecenia:

Pamiętaj o tym, żeby Twoje hasło było skomplikowane, najlepiej, żeby nie było związane z Tobą, z Twoimi zainteresowaniami, pracą. Przy tworzeniu hasła stosuj małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne.

Zdecydowanie zalecamy, aby hasło do aplikacji Traficar było unikalne, inne od hasła do banku, konta pocztowego, czy innej aplikacji.

Regularnie zmieniaj swoje hasło.

Nigdy nie udostępniaj hasła nikomu, nawet znajomym i członkom rodziny.

Czy ta odpowiedź była dla Ciebie pomocna?

Otrzymałem wiadomość o tytule: Logowanie z nowego urządzenia. Co mam zrobić?

Jeśli przed chwilą zalogowałeś się na nowe urządzenie oraz znajome są dane wskazane w wiadomości e-mail: data i godzina logowania, kraj logowania, miejscowość logowania, rodzaj urządzenia, adres IP możesz zignorować tę wiadomość. Jeśli nie logowałeś się na nowe urządzenie lub nie rozpoznajesz danych zawartych w wiadomości, koniecznie zmień hasło w aplikacji. Aby zmienić hasło, kliknij Zaloguj, a następnie Przypomnij hasło. Otrzymasz adres e-mail z linkiem na stronę www.traficar.pl, gdzie będziesz mógł zmienić hasło na nowe.

Czy ta odpowiedź była dla Ciebie pomocna?

Jak sprawdzić, czy mail został wysłany przez Traficar?

Każdy z dostawców poczty w sekcji POMOC tłumaczy, w jaki sposób zweryfikować, z jakiego adresu email została wysłana wiadomość do Ciebie. Jeśli posiadasz skrzynkę pocztową Gmail, poniżej znajdziesz wsparcie, w jaki sposób sprawdzić nadawcę wiadomości: https://support.google.com/mail/answer/29436?hl=pl

Czy ta odpowiedź była dla Ciebie pomocna?

Z jakich adresów e-mail Traficar wysyła wiadomości?

Maile do użytkowników są wysyłane z następujących adresów e-mail:

traficar@traficar.pl

rozliczenia@traficar.pl

marketing@traficar.pl

rejestracja@traficar.pl

traficar@mailing.traficar.pl

noreply@traficar.pl

Czy ta odpowiedź była dla Ciebie pomocna?