1. Strona główna
  2. Regulamin usługi Traficar we FREENOW

Regulamin usługi Traficar we FREENOW

Regulamin usługi Traficar we FREENOW obowiązujący od 03.03.2025 roku, godz. 00:00:00

I. Uwagi wstępne

  1. Traficar umożliwia zarejestrowanemu użytkownikowi wypożyczenie pojazdu za pośrednictwem aplikacji mobilnej zainstalowanej na urządzeniu mobilnym użytkownika (usługa Traficar, zwana takżeDodatkową Usługą Mobilności).
  2. Usługa Traficar świadczona jest przez spółkę TRAFICAR spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Puszkarska 7F, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000592539,
    numer NIP 6751529371, nr REGON: 363258160, numer telefonu: + 48 123 000 330, adres e-mail: traficar@traficar.pl (Traficar).
  3. Lista miejscowości objętych usługą Traficar dostępna jest w aplikacji mobilnej FREENOW.
  4. Traficar świadczy usługę Traficar w oparciu o postanowienia niniejszego regulaminu za pośrednictwem MyTaxi Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (adres: ul. Przyokopowa 33, 01-208 Warszawa), KRS: 0000423350 (FREENOW) przez
    Aplikację FREENOW. FREENOW umożliwia zawarcie użytkownikowi umowy na usługi Traficar i pobiera płatności dokonywane przez Aplikację FREENOW.

II. Aplikacja FREENOW

  1. Rejestracja konta użytkownika a następnie dokonywanie rezerwacji i wynajem pojazdu oraz korzystanie z pojazdu możliwe jest za pośrednictwem urządzenia mobilnego z zainstalowaną aplikacją mobilną FREENOW obejmującą Dodatkowe Usługi
    Mobilności, do których zalicza się usługę Traficar (Aplikacja FREENOW).
  2. Warunki i zasady korzystania z Aplikacji FREENOW oraz sama Aplikacja FREENOW są dostępne do pobrania ze strony internetowej FREENOW: https://www.free-now.com/pl/. Pojęcia użyte w niniejszym regulaminie z wielkich liter odpowiadają
    definicjom tych pojęć użytych w Ogólnych Warunkach Umownych dla Użytkowników Usług Pośrednictwa w zakresie mobilności świadczonych przez FREENOW.

III. Dostęp do usługi Traficar. Rezerwacja pojazdu

  1. Korzystanie z Aplikacji FREENOW wymaga od użytkownika zarejestrowania się i utworzenia konta użytkownika w aplikacji FREENOW.
  2. Dostępne Samochody są uwidocznione na mapie w Aplikacji FREENOW. W przypadku uruchomienia w Urządzeniu usługi lokalizacji Użytkownik może wybrać Samochód znajdujący się najbliżej aktualnej lokalizacji Użytkownika oraz
    uzyskać przybliżoną informację o dystansie dzielącym Użytkownika od wybranego Samochodu. W przypadku niektórych z udostępnianych Samochodów odbiór może nastąpić wyłącznie w dedykowanej lokalizacji wskazanej na mapie w
    Aplikacji. W Lublinie oraz Rzeszowie odbiór Samochodu może nastąpić wyłącznie w dedykowanych lokalizacjach wskazanych na mapie w Aplikacji. Dedykowane lokalizacje, o których mowa w zdaniu poprzednim są odmienne w zależności
    od tego, czy najem dotyczy Samochodu dostawczego Traficar czy też pozostałych Samochodów.
  3. W celu rezerwacji usługi Traficar użytkownik powinien:

    1. przejść pozytywnie procedurę Weryfikacji w Aplikacji FREENOW przeprowadzaną przez FREENOW lub osobę trzecią na zlecenie FREENOW,
    2. zapoznać się i zaakceptować niniejszy regulamin korzystania z usługi Traficar,
    3. jeżeli użytkownik korzystał już wcześniej z usług Traficar – powinien posiadać uregulowane płatności z tego tytułu na rzecz Traficar na moment rezerwacji. Możliwość dokonywania rezerwacji pojazdów w ramach Traficar będzie
      wstrzymana do czasu uregulowania zaległości, a o tym fakcie użytkownik zostanie poinformowany za pośrednictwem Aplikacji FREENOW.
  4. Rezerwacja pojazdu dokonywana jest za pośrednictwem Aplikacji FREENOW.
  5. Dostępne pojazdy są uwidocznione na mapie w Aplikacji FREENOW.
  6. Użytkownik dokonuje wyboru miejsca docelowego i usługi Traficar, a także samego pojazdu w Aplikacji FREENOW poprzez przyciski „Carsharing” i „Rezerwuj”.
  7. Prawidłowe dokonanie rezerwacji pojazdu w ramach usługi Traficar zostanie potwierdzone w Aplikacji FREENOW przez Traficar poprzez udostępnienie opcji otwarcia wybranego pojazdu wraz ze wskazaniem numeru pojazdu. Rezerwacja
    dokonywana jest bezpłatnie na okres 15 minut. Jeżeli w powyższym czasie zarezerwowany pojazd nie zostanie otwarty przez użytkownika, rezerwacja jest anulowana. Rezerwacja może zostać anulowana przez użytkownika także w czasie jej
    trwania.
  8. Pojazdy identyfikowane są poprzez numer rejestracyjny oraz numer boczny pojazdu.

IV. Otwarcie pojazdu

  1. Pierwsze otwarcie pojazdu możliwe jest wyłącznie za pośrednictwem Aplikacji FREENOW. Otwarcie pojazdu następuje poprzez otwarcie za pośrednictwem Aplikacji FREENOW.
  2. Zawarcie umowy najmu przez użytkownika z Traficar następuje z chwilą otwarcia pojazdu.
  3. Okres wynajmu pojazdu w Traficar jest nieograniczony. Użytkownik jest uprawniony do zakończenia najmu w każdym czasie poprzez skorzystanie z opcji „Zakończ wynajem” w Aplikacji FREENOW.
  4. Po otwarciu pojazdu użytkownik proszony jest o ocenę stanu pojazdu i weryfikację, czy w pojeździe znajduje się:
    1. gaśnica, trójkąt ostrzegawczy (w bagażniku pojazdu),
    2. kluczyk (w schowku pasażera lub konsoli środkowej).
  5. Korzystanie z Samochodu jest możliwe dopiero po dokonaniu oceny jego stanu i weryfikacji jego wyposażenia. W przypadku stwierdzenia braku któregokolwiek z wymienionych w ust. 4 elementów wyposażenia lub negatywnej oceny stanu
    Samochodu, Użytkownik proszony jest o kontakt z obsługą klienta w Aplikacji FREENOW. Brak któregokolwiek ze wskazanych wyżej elementów wyposażenia Samochodu uniemożliwia najem danego Samochodu. W takim wypadku Użytkownik nie
    zostanie obciążony opłatami za najem Samochodu. W przypadku negatywnej oceny stanu Samochodu Użytkownik uprawniony jest do kontynuowania najmu na zasadach przewidzianych w Regulaminie lub do odstąpienia od umowy najmu. W przypadku,
    gdy Użytkownik pomimo negatywnej oceny stanu Samochodu będzie kontynuował najem, przyjmuje się, że znany jest mu stan Samochodu, akceptuje go i nie będzie wnosił z tego tytułu żadnych roszczeń do Spółki.
  6. Za pośrednictwem Aplikacji FREENOW możliwe jest pierwsze otwarcie oraz zamknięcie pojazdu po zakończeniu najmu. Zamykanie i otwieranie pojazdu w toku korzystania z pojazdu następuje poprzez wykorzystanie kluczyka umieszczonego w
    schowku po stronie pasażera lub konsoli środkowej.

V. Korzystanie z pojazdu

  1. Użytkownik zobowiązany jest przestrzegać zasad użytkowania pojazdu określonych w regulaminie, instrukcji obsługi pojazdu zamieszczonej w aplikacji mobilnej na karcie pojazdu Niedozwolone są w szczególności następujące czynności:

    1. palenie tytoniu w pojeździe,
    2. holowanie pojazdem innych pojazdów,
    3. dokonywanie jakichkolwiek przeróbek lub napraw pojazdu,
    4. wyjazd pojazdem poza granice Rzeczpospolitej Polskiej,
    5. umieszczanie reklam lub innych oznaczeń na pojeździe,
    6. usuwanie lub zamiana jakichkolwiek elementów składowych lub wyposażenia pojazdu,
    7. przewożenie zwierząt w sposób mogący prowadzić do zabrudzenia wnętrza pojazdu. Zwierzęta powinny być transportowane w dedykowanych transporterach,
    8. wykorzystanie pojazdu Traficar do uruchomienia innego pojazdu przy użyciu kabli rozruchowych,
    9. wykorzystanie pojazdu Traficar do świadczenia komercyjnych usług przewozu osób.
  2. Traficar nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione przez Użytkownika w pojeździe, w tym w szczególności dokumenty, środki pieniężne, papiery wartościowe, kosztowności oraz sprzęt elektroniczny. Użytkownik zobowiązany
    jest do należytego zabezpieczenia mienia, o którym mowa w niniejszym punkcie przez cały okres korzystania z pojazdu.
  3. W ramach Traficar pojazdem kierować może tylko ten użytkownik, z którego konta dokonano rezerwacji pojazdu. Niedopuszczalnym jest udostępnianie pojazdu innym osobom, w tym innym użytkownikom Traficar.
  4. Za przestrzeganie przepisów ruchu drogowego oraz przepisów administracyjnych odpowiedzialność ponosi wyłącznie użytkownik. Traficar jest zobowiązany do przekazywania danych użytkownika organom prowadzącym postępowanie w zakresie
    popełnienia czynu niedozwolonego oraz organom administracyjnym nakładającym opłaty związane z parkowaniem pojazdów.
  5. Pojazdy są na bieżąco tankowane oraz ładowane przez pracowników Traficar. Koszty paliwa (energii elektrycznej) są uwzględnione w opłacie za korzystanie z pojazdu. W tym momencie nie jest możliwe tankowanie pojazdu kartą paliwową
    znajdującą się w pojeździe.
  6. Użytkownik jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Traficar o zidentyfikowanych usterkach pojazdu takich jak: niedobór oleju silnikowego czy też innych płynów eksploatacyjnych, niedziałające elementy oświetlenia oraz inne
    stwierdzone usterki pojazdu. W powyższym przypadku Użytkownik nie jest uprawniony do korzystania z pojazdu, o ile pracownik Infolinii Technicznej Traficar nie wyrazi zgody na dalsze korzystanie z pojazdu.
  7. Pojazd może być parkowany w każdym miejscu, o ile jest to zgodne z przepisami w zakresie dozwolonego parkowania pojazdów i niniejszym regulaminem. Pojazd może być również zaparkowany w tych miejscowościach, gdzie usługa Traficar
    nie jest dostępna. Zabronione jest kończenie wynajmu na parkingach podziemnych i parkingach zadaszonych, z wyjątkiem miejsc dedykowanych dla pojazdów Traficar wskazanych w Aplikacji FREENOW. Powyższe zasady parkowania dotyczą
    również pojazdów odbieranych z dedykowanej lokalizacji. Ponadto zabronione jest kończenie wynajmu w sposób uniemożliwiający lub znacznie utrudniający skorzystanie z pojazdu kolejnemu użytkownikowi. W przypadku pojazdów elektrycznych
    użytkownik zobowiązany jest zakończyć wynajem tak, aby pozostały zasięg pojazdu był nie mniejszy niż 20 km, według wskazań komputera pokładowego pojazdu. W przypadku naruszenia powyższego zobowiązania użytkownik może zostać
    obciążony kosztami holowania pojazdu do punktu ładowania pojazdów elektrycznych, zgodnie z Cennikiem.
  8. Traficar zapewnia użytkownikom możliwość nieodpłatnego korzystania z miejsc parkingowych w obrębie miejskiej strefy płatnego parkowania w wybranych miejscowościach. Lista miejscowości, w których możliwe jest nieodpłatne
    parkowanie w miejskiej strefie płatnego parkowania dostępna jest w Aplikacji FREENOW. Powyższe nie dotyczy tych lokalizacji, gdzie możliwość wjazdu lub parkowania pojazdu jest uzależniona od spełnienia dodatkowych wymagań (np.
    strefa płatnego parkowania dostępna wyłącznie dla mieszkańców) oraz parkingów prywatnych (np. w centrach handlowych, na prywatnych posesjach, itp.). Koszty parkowania pojazdu na parkingach płatnych poza miejscami parkowania w ramach
    miejskiej strefy płatnego parkowania oraz koszty przeparkowania pojazdu pozostawionego w niedozwolonym miejscu zgodnie z pkt 26 regulaminu, obciążają wyłącznie użytkownika.
  9. Zabroniony jest postój pojazdu z uruchomionym silnikiem przez okres dłuższy niż 20 minut (łączniw trakcie trwania danego wynajmu.
  10. W razie naruszenia przez użytkownika przepisów ruchu drogowego skutkujących unieruchomieniem pojazdu przez zastosowanie urządzenia do blokowania kół lub usunięciem pojazdu poprzez jego odholowanie na płatny parking strzeżony
    użytkownik zobowiązany jest do podjęcia czynności skutkujących zdjęciem urządzenia lub odebraniem odholowanego pojazdu z parkingu w ciągu 24 godzin od momentu poinformowania. Użytkownik zobowiązany jest do postępowania zgodnie z
    zaleceniami pracownika Infolinii Technicznej Traficar.
  11. Jeżeli użytkownik nie dokona czynności, o których mowa w pkt 29 regulaminu w terminie 24 godzin od momentu poinformowania o unieruchomieniu lub usunięciu pojazdu bądź odmówi ich podjęcia, Traficar podejmuje niezwłocznie
    działania mające na celu zdjęcie urządzenia lub odebranie pojazdu z parkingu. W powyższych przypadkach użytkownik zostanie obciążony dodatkową opłatą za obsługę unieruchomionego lub usuniętego pojazdu zgodną z Cennikiem.
  12. W przypadku gdy użytkownik zamierza zamknąć pojazd, nie kończąc jednak okresu najmu, zamknięcie pojazdu następuje z wykorzystaniem kluczyka do pojazdu. Wybranie opcji „Zakończ wynajem” w Aplikacji FREENOW jest natomiast
    równoznaczne z zakończeniem najmu.
  13. W pojazdach udostępnianych w ramach Traficar zamontowane są urządzenia pozwalające na lokalizację pojazdu, odczyt poziomu paliwa (odczyt zasięgu w przypadku pojazdów elektrycznych), monitorowanie prędkości pojazdu oraz prędkości
    obrotowej silnika.
  14. Traficar zastrzega możliwość zablokowania Konta Użytkownika na okres do 30 dni w przypadku stwierdzenia powtarzających się przypadków korzystania z Samochodu w sposób niezgodny z Regulaminem lub przepisami ruchu drogowego. W
    przypadku, gdy Użytkownik narusza przepisy ruchu drogowego w sposób notoryczny, stwarzając zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym, Usługodawca zastrzega możliwość wypowiedzenia umowy, co wiąże się z brakiem możliwości
    korzystania z Usług. Jeśli Użytkownik narusza przepisy ruchu drogowego kilkakrotnie w trakcie trwania jednego najmu, stwarzając zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym Traficar zastrzega możliwość trwałej blokady konta po
    zakończeniu tego najmu, co wiąże się z brakiem możliwości korzystania z Usług.

VI. Zakończenie najmu

  1. Zakończenie najmu pojazdu następuje poprzez skorzystanie z opcji zakończenia najmu w Aplikacji FREENOW. Urządzenie mobilne użytkownika musi mieć połączenie z Internetem (usługa przesyłania danych pakietowych).
  2. Zakończenie najmu w Lublinie bez naliczenia kosztów transportu Samochodu może nastąpić wyłącznie w dedykowanych lokalizacjach w Lublinie wskazanych na mapie w Aplikacji. Dedykowane lokalizacje, o których mowa w zdaniu
    poprzednim są odmienne w zależności od tego, czy najem dotyczy Samochodu dostawczego Traficar czy też pozostałych Samochodów. Zakończenie najmu w Rzeszowie bez naliczenia kosztów transportu Samochodu może nastąpić wyłącznie
    w dedykowanych lokalizacjach w Rzeszowie wskazanych na mapie w Aplikacji. Dedykowane lokalizacje, o których mowa w zdaniu poprzednim są odmienne w zależności od tego, czy najem dotyczy Samochodu dostawczego Traficar czy też
    pozostałych Samochodów. W pozostałych miastach Zakończenie najmu bez naliczenia kosztów transportu Samochodu jest możliwe tylko wówczas gdy:

    1. pojazd zaparkowany został w obszarze dostępności usługi Traficar wskazanym w Aplikacji FREENOW,
    2. pojazd zaparkowany został w obszarze zasięgu usługi przesyłania danych pakietowych oraz w zasięgu odbiorników sygnału GPS,
    3. pojazd nie został zaparkowany w miejscu, w którym parkowanie jest niedozwolone lub też w miejscu, gdzie możliwość wjazdu lub parkowania pojazdu jest uzależniona od spełnienia dodatkowych wymagań (np. strefa
      płatnego parkowania dostępna wyłącznie dla mieszkańców) lub na obszarze parkingów prywatnych lub parkingów podziemnych bądź zadaszonych lub w miejscach, w których parkowanie jest dozwolone tylko w określonych
      godzinach lub dniach
  3. W przypadku zakończenia najmu poza obszarem wskazanym w pkt 34 użytkownik zostanie obciążony kosztami parkowania pojazdu oraz innymi kosztami związanymi z koniecznością przeparkowania pojazdu zgodnie z Cennikiem.
  4. W przypadku Samochodu odbieranego z dedykowanej lokalizacji zakończenie najmu jest możliwe wyłącznie po zaparkowaniu Samochodu w tej samej lokalizacji, w której nastąpiło rozpoczęcie najmu, z wyjątkiem Samochodu
    dostawczego, który może zostać zaparkowany poza lokalizacją dedykowaną w tej samej strefie, w której nastąpiło rozpoczęcie korzystania z Samochodu dostawczego za naliczeniem opłaty z tego tytułu zgodnie z cennikiem. W
    przypadku Samochodu elektrycznego zakończenie najmu możliwe jest wyłącznie w tej samej strefie, w której nastąpiło rozpoczęcie najmu, a przy tym w obszarze dostępności Usługi Carsharingu (strefa, w obrębie której należy
    zakończyć najem oraz obszar dostępności Usługi Carsharingu wskazany jest w Aplikacji FREENOW). Zapisów niniejszego ustępu nie stosuje się w przypadku najmu Samochodu w Rzeszowie i Lublinie.
  5. W celu zakończenia najmu konieczne jest spełnienie wszystkich poniższych warunków: umieszczenie kluczyka do pojazdu w schowku pasażera w specjalnie do tego przeznaczonym i oznaczonym miejscu, zaciągnięcie (uruchomienihamulca
    ręcznego, wyłączenie świateł, zamknięcie wszystkich okien w pojeździe, uruchomienie polecenia „Zakończ wynajem” w Aplikacji FREENOW po opuszczeniu pojazdu. Należy upewnić się, iż pojazd jest zamknięty (pociągając klamkę w pojeździe), w
    przeciwnym wypadku najem nie zostanie zakończony.
  6. W przypadku niedopełnienia warunków z pkt 37 zakończenie korzystania z pojazdu nie będzie możliwe i opłata za czas korzystania z pojazdu będzie w dalszym ciągu naliczana.
  7. Traficar ma prawo do wypowiedzenia umowy najmu w każdym przypadku naruszenia przez użytkownika przepisów niniejszego regulaminu ze skutkiem natychmiastowym. Użytkownik zobowiązany jest wówczas do niezwłocznego zwrotu kluczyków
    pojazdu, nie później niż w terminie 48 h od dnia zakończenia najmu pod rygorem naliczenia opłaty zgodnej z Cennikiem. W celu zwrotu kluczyków do pojazdu użytkownik zobowiązany jest do kontaktu z Infolinią Techniczną Traficar.
    Użytkownik ma prawo do wypowiedzenia umowy najmu w każdym czasie poprzez zakończenie najmu.

VII. Opłaty za korzystanie z pojazdu

  1. Z tytułu użytkowania pojazdu w ramach Traficar naliczana jest opłata stanowiąca sumę:

    1. jednorazowej opłaty startowej
    2. opłaty za korzystanie z pojazdu w trakcie postoju pojazdu,
    3. opłaty za pokonany pojazdem dystans.
  2. Opłata za korzystanie z pojazdu w trakcie postoju pojazdu naliczana jest za każdą rozpoczętą minutę korzystania z pojazdu, od momentu pierwszego otwarcia pojazdu do momentu zakończenia najmu, poza okresem czasu, kiedy pojazd jest
    w ruchu. Naliczanie opłaty rozpoczyna się od kolejnej pełnej minuty po wyłączeniu zapłonu pojazdu lub po wyłączeniu silnika w przypadku pojazdu elektrycznego.
  3. Opłata startowa naliczana jest w przypadku wyboru przez użytkownika oferty wynajmu na dowolny okres czasu.
  4. Opłata za pokonany pojazdem dystans jest naliczana za każdy rozpoczęty kilometr przejazdu. Przejechany dystans jest odczytywany z danych transmitowanych z szyny CAN w pojeździe. Opłata za pokonany pojazdem dystans może się różnić
    w zależności od dokonanego przez użytkownika wyboru sposobu naliczania opłat z tytułu użytkowania pojazdu.
  5. Stawki wskazanych wyżej opłat wskazane są w cenniku usług najmu zamieszczonym w Aplikacji FREENOW. Użytkownik związany jest cennikiem usług najmu obowiązującym w chwili dokonywania rezerwacji pojazdu.
  6. Po zakończeniu najmu użytkownik otrzymuje informację o naliczonych opłatach za użytkowanie pojazdu oraz fakturę elektroniczną dokumentującą naliczone opłaty. Płatność zostanie zrealizowana w modelu Płać przez Aplikację za
    pośrednictwem FREENOW lub innej procedury płatności bezgotówkowej zgodnie z Ogólnymi Warunkami Usługi FREENOW, o których mowa w pkt 5 niniejszego regulaminu. Fakturę elektroniczną w imieniu Traficar wystawia i dostarcza
    użytkownikowi FREENOW za pośrednictwem Aplikacji FREENOW.
  7. Z kolei płatności z tytułu opłat dodatkowych wskazanych w Cenniku będącym załącznikiem do niniejszego regulaminu mogą być dochodzone przez Traficar albo w sposób określony w pkt 6 powyżej albo bezpośrednio przez Traficar poprzez
    przesłanie do użytkownika wiadomości e-mail zawierającej fakturę elektroniczną dokumentującą naliczone dodatkowe opłaty wraz z linkiem do płatności bezgotówkowej obsługiwanej przez operatora wybranego przez Traficar lub wskazaniem
    rachunku bankowego Traficar. Dokonanie wymaga akceptacji regulaminu operatora płatności mobilnych. Odmowa akceptacji regulaminu lub jego aktualizacji uniemożliwi operatorowi płatności bezgotówkowych rozliczenie opłat za korzystanie
    z pojazdu, a tym samym nie będzie możliwe korzystanie z usługi Traficar.

VIII. Uszkodzenia pojazdu

  1. Z zastrzeżeniem wypadków wskazanych w pkt 4 sekcji Uszkodzenia pojazdu użytkownik ponosi odpowiedzialność za wyposażenie pojazdu oraz jego stan techniczny jak i za ewentualne uszkodzenia pojazdu zaistniałe z winy
    użytkownika.
  2. Wszelkie zaistniałe uszkodzenia pojazdu użytkownik zobowiązany jest zgłosić niezwłocznie na Infolinię Techniczną Traficar. Ponadto użytkownik zobowiązany jest poinformować policję o uszkodzeniu pojazdu na skutek wypadku,
    kolizji lub czynu o charakterze umyślnego niszczenia mienia. W przypadku wskazanym w zdaniu poprzednim użytkownik ma obowiązek pozostać na miejscu zdarzenia do momentu poinformowania użytkownika przez Infolinię Techniczną,
    iż obecność użytkownika na miejscu zdarzenia nie jest konieczna. Użytkownik, najpóźniej w terminie 24 godzin od wezwania, zobowiązany jest przedkładać na żądanie Traficar wszelkie dokumenty oraz składać wyjaśnienia w związku
    z procesem likwidacji szkody komunikacyjnej
  3. Orientacyjne koszty uzupełnienia wyposażenia pojazdu oraz usunięcia zaistniałych uszkodzeń pojazdu wskazane są w Cenniku.
  4. Użytkownik nie ponosi odpowiedzialności za kradzież pojazdu jak i za uszkodzenie lub zniszczenie pojazdu na skutek wypadku lub kolizji. Brak odpowiedzialności użytkownika nie obejmuje przypadków:

    1. umyślnego uszkodzenia lub zniszczenia pojazdu,
    2. uszkodzenia lub zniszczenia pojazdu podczas prowadzenia w stanie po spożyciu alkoholu lub w stanie nietrzeźwym, po użyciu narkotyków lub środków psychotropowych lub bez ważnego i honorowanego w Polsce prawa jazdy,
    3. uszkodzenia lub zniszczenia pojazdu w razie naruszenia przepisów ruchu drogowego,
    4. zdarzeń w trakcie których kierowca zbiegł z miejsca zdarzenia,
    5. szkody powstałej gdy kierowcą nie był użytkownik który dokonał rezerwacji pojazdu,
    6. uszkodzenia lub zniszczenia pojazdu nie zgłoszonego Infolinii Technicznej Traficar zgodnie z ust 2;
    7. uszkodzenia lub zniszczenia pojazdu jeżeli użytkownik nie złożył dokumentów lub wyjaśnień zgodnie z ust. W tym wypadku odpowiedzialność użytkownika ogranicza się do wartości szkody przekraczającej opłatę wskazaną w pkt
      K. Cennika opłat dodatkowych.
  5. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia pojazdu powstałe w wyniku użytkowania go niezgodnie z przeznaczeniem (użytkowanie w warunkach prowadzących do ponadnormatywnego zużycia pojazdu, utrzymywanie wysokich obrotów
    silnika, korzystanie z hamulca ręcznego w trakcie jazdy), albo używania go mimo wyświetlania się kontrolki nakazującej natychmiastowe zatrzymanie pojazdu (np. uszkodzenia silnika braku oleju, „STOP”).

IX. Infolinia techniczna

  1. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do stanu technicznego oraz zasad korzystania z pojazdu użytkownik może kontaktować się z Infolinią Techniczną Traficar dzwoniąc pod numer telefonu (+48) 123 000 330.
  2. Niezwłoczny kontakt z Infolinią Techniczną Traficar jest konieczny w przypadku:

    1. awarii pojazdu,
    2. utraty kluczyków do pojazdu,
    3. kradzieży pojazdu,
    4. zaobserwowania uszkodzenia pojazdu,
    5. kolizji lub wypadku z udziałem pojazdu,
    6. braku wyposażenia,
  3. W przypadku gdy pojazd ulegnie wypadkowi lub kolizji drogowej użytkownik jest zobowiązany stosować się do zaleceń pracownika Infolinii Technicznej Traficar.
  4. W przypadku utraty kluczyka do pojazdu, w tym w szczególności na skutek kradzieży bądź zagubienia, użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie zadbać o właściwe zabezpieczenie pojazdu przed kradzieżą, a następnie skontaktować się z
    pracownikiem Infolinii Technicznej Traficar i postępować zgodnie z jego zaleceniami.
  5. W przypadku zaistnienia awarii w trakcie korzystania z pojazdu użytkownik zobowiązany jest zabezpieczyć pojazd przed dalszym uszkodzeniem oraz zadbać o bezpieczeństwo ruchu. Dalsze korzystanie z pojazdu uzależnione jest od oceny
    stanu technicznego pojazdu przez pracownika Infolinii Technicznej Traficar – w przypadku awarii niezagrażających bezpieczeństwu ruchu pracownik Infolinii Technicznej Traficar może wyrazić zgodę na dalsze korzystanie z pojazdu.

X. Informacje końcowe

  1. W związku z treścią art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta użytkownikowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy najmu na podstawie art. 27 ww. ustawy.
  2. Wszelkie reklamacje związane z usługą Traficar (poza funkcjonowaniem Aplikacji FREENOW, płatnościami i fakturami ) mogą być kierowane pisemnie na adres siedziby Traficar lub drogą elektroniczną na adres poczty
    reklamacja@traficar.pl. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
  3. RODO to rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (U2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
    oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). RODO określa zasady przetwarzania danych osobowych użytkownika, które stosuje Traficar.
  4. Współadministratorami danych osobowych użytkowników pozostają spółki Traficar spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Puszkarska 7F, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru
    Sądowego pod numerem KRS: 0000592539, nr NIP: 6751529371, nr REGON: 363258160 (dalej zwana Traficar) oraz FREENOW.
  5. Współadministratorzy przetwarzają wspólnie dane osobowe użytkowników związane z usługą Traficar świadczoną za pomocą Aplikacji FREENOW, na podstawie zawartej umowy współpracy. Więcej informacji, o tym jak
    współadministratorzy przetwarzają dane użytkownika, znajdziesz: w zakresie Traficar – poniżej oraz w Polityce prywatności udostępnianej w Aplikacji FREENOW, a w zakresie FREENOW – w nocie prywatności na stronie pod adresem:
    https://www.free-now.com/pl/.
  6. Współadministratorzy dokonali w przejrzysty sposób podziału swoich obowiązków i odpowiedzialności w następujący sposób:

    1. Traficar zajmuje się sprawami związanymi ze świadczeniem usługi Traficar, w tym wykonanie umowy, rozliczenia opłat dodatkowych, problemy sprzętowe dotyczące pojazdu, obsługa użytkowników w ramach Infolinii
      Technicznej Traficar, analityka danych Traficar;
    2. FREENOW zarządza wszystkimi aspektami technicznymi dotyczącymi Aplikacji FREENOW, w tym przetwarzaniem płatności, rezerwacjami.
  7. Współadministratorzy na każde żądanie użytkownika udostępniają mu bardziej szczegółowe uzgodnienia dotyczące współadministracji na podstawie art. 26 ust. 2 RODO.
  8. Użytkownik może wykonywać swoje prawa wynikające z RODO w odniesieniu do i przeciwko każdemu ze współadministratorów. Jednakże, aby przyśpieszyć odpowiedź, zaleca się kontakt za pośrednictwem strony:
    https://support.free-now.com/hc/requests/new.
  9. Traficar powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt możliwy jest pod nr tel.+48334861986 oraz adresem e-mail iod@traficar.pl.
  10. Dane osobowe użytkowników:

    1. imię i nazwisko, adres zamieszkania (w przypadku użytkowników będących cudzoziemcami spoza Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii lub spoza krajów Unii Europejskiej lub strefy Schengen adres zameldowania w
      Polsce oraz datę upływu okresu ważności karty pobytu), numer telefonu, adres e-mail, seria i nr blankietu prawa jazdy (lub innego dokumentu potwierdzającego uprawnienie do kierowania pojazdami osobowymi na ternie Polski)
      lokalizacja i trasa przejazdu, numer rachunku bankowego użytkownika – będą przetwarzane na podstawie konieczności wykonania umowy, której użytkownik jest stroną oraz dla podjęcia czynności przed zawarciem umowy (art. 6 ust.
      1 lit. RODO) w celu świadczenia usług najmu pojazdów, a podanie danych jest dobrowolne, lecz jest niezbędne dla zawarcia i wykonania powyższych umów z Traficar, a dane będą przetwarzane przez okres niezbędny dla
      realizacji obowiązków Traficar wynikających z umów zawartych z użytkownikiem, a po tym okresie do przedawnienia roszczeń wynikających z tych umów,
    2. identyfikator pasażera, imię, nazwisko, e-mail, dane podróży, identyfikator urządzenia, kod kraju, czas rezerwacji, terytorium obszarów biznesowych, adres IP – będą przetwarzane w celu realizacji uzasadnionego interesu
      administratora (art. 6 ust.1 lit. RODO) polegającego na prowadzeniu raportów i analiz w celach statystycznych przez Traficar, a dane będą mogły być wykorzystane w tym celu przez okres istnienia uzasadnionego interesu
      Traficar – w tym przypadku nie później niż w okresie 1 miesiąca od zakończenia przez Użytkownika ostatniego wynajmu pojazdu.
  11. Parametry pracy pojazdu lub jego podzespołów, tj. prędkość, operowanie pedałami hamulca, gazu, dynamika jazdy, szybkość i częstość zmiany biegów, przeciążenia, przyspieszenia, działanie układów bezpieczeństwa będą służyć do
    zbudowania profilu użytkownika usługi Traficar oraz jego profilowania. Przetwarzanie powyższych danych jest integralną częścią usługi, i jest niezbędne w celu realizacji umowy. Celem przetwarzania tych danych jest zwiększenie
    bezpieczeństwa użytkownika oraz innych uczestników ruchu drogowego, obniżenie potencjalnych kosztów niezgodnego z regulaminem użytkowania wynajętych pojazdów oraz dochodzenie roszczeń związanych z zawarciem i wykonaniem umowy przez
    Traficar oraz wobec Traficar. Przetwarzanie będzie dokonywane do momentu przedawnienia roszczeń Traficar z tytułu zawartej umowy. Dane te mogą mieć wpływ na realizację obecnej i przyszłej usługi przez Traficar , w szczególności
    możliwość odmowy świadczenia usług przez Traficar, zgodnie z postanowieniami Regulaminu. Zebrane dane nie będą wykorzystane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
  12. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i prawo przenoszenia danych. Z powyższych
    praw można skorzystać zgłaszając się do Inspektora Danych Osobowych (pkt 64).
  13. Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  14. Jeżeli podstawą przetwarzania danych użytkownika jest wyrażona zgoda, użytkownik może w każdym czasie cofnąć zgodę, co nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed
    jej cofnięciem. Zgodę można wycofać kontaktując się z Inspektorem Danych Osobowych (pkt 64).
  15. Dane użytkownika mogą być udostępnione podmiotom przetwarzającym dane osobowe w imieniu Traficar, to jest podmiotom świadczącym na rzecz Traficar usługi związane przede wszystkim z obsługą klienta (w tym infolinia techniczna
    oraz dział techniczny), windykacją, operatorowi płatności bezgotówkowej współpracującemu z Traficar oraz w celu realizacji płatności. Traficar może przekazywać dane użytkownika do dostawców mających siedzibę w państwie trzecim w
    związku z korzystaniem z narzędzi wykorzystywanych do celów statystycznych i raportowych, które przechowują dane osobowe na serwerach zlokalizowanych w państwach trzecich, w szczególności w USA. Dostawcy tych narzędzi gwarantują
    odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez stosowne mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO, w szczególności poprzez korzystanie ze standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską, stosowanie
    wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy lub współpracę wyłącznie z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji
    Europejskiej dotycząca stwierdzenia zapewnienie odpowiedniego poziomu ochrony danych osobowych (w tym dla USA 10.07.2023 r.). Dostawcy tych narzędzi nie wykorzystują zebranych danych do identyfikacji użytkownika ani nie łączą tych
    informacji w celu umożliwienia identyfikacji.
  16. Dane użytkownika zostaną udostępnione spółce EXPRESS sp. z o.o. sp.k. w celu realizacji uzasadnionego interesu tego podmiotu, polegającego na wskazaniu właściwym organom osoby, która jest zobowiązana do uiszczenia opłaty
    dodatkowej określonej w art. 13f Ustawy o drogach publicznych lub wykonania przez ten podmiot obowiązku prawnego zgodnie z art. 78 ust. Ustawy Prawo o ruchu drogowym. Powyższe ma zastosowanie w sytuacji, gdy Express sp. z o.o.
    sp. k., przekazał pojazd do korzystania spółce Traficar sp. z o.o., która jest uprawniona do oddania pojazdu na Państwa rzecz. Klauzula informacyjna EXPRESS znajduje się pod tym tym linkiem.

Cennik
Cennik opłat dodatkowych:

A. Brak tablicy rejestracyjnej lub naklejki rejestracyjnej na szybie Samochodu320 PLN
B. Utrata kluczyka do Samochodu2000 PLN
C. Brak części wyposażenia Samochodu niewymienionych w Cennikuopłata wg.  cennika  producenta +  35%
D. Palenie tytoniu w Samochodzie250 PLN
E. Holowanie innych pojazdów lub uruchamianie kablami rozruchowymi innych pojazdów Samochodem250 PLN
F. Udostępnienie Samochodu osobie nieuprawnionej do kierowania pojazdem500 PLN
G. Koszt naprawy blacharsko-lakierniczej, mechanicznej (w tym koszty prania tapicerkoraz części zamiennych i wyposażeniakoszt usługi lub  części + 35%
H. Koszt transportu Samochodu osobowego do granic administracyjnych miasta świadczenia Usługi Traficar, w razie zakończenia Usługi Carsharingu poza wyznaczoną strefą. Koszt transportu Samochodu dostawczego Traficar do miasta
rozpoczęcia wynajmu, w razie zakończenia Usługi Carsharingu poza wyznaczoną strefą. Koszt transportu Samochodu do najbliższej z lokalizacji dekowanych dla danego rodzaju Samochodu w Lublinie, w razie zakończenia w Lublinie
Usługi Carsharingu poza lokalizacjami dedykowanymi. Koszt transportu Samochodu do najbliższej z lokalizacji dekowanych dla danego rodzaju Samochodu w Rzeszowie, w razie zakończenia w Rzeszowie Usługi Carsharingu poza
lokalizacjami dedykowanymi.
5 zł za kilometr + 100 zł za dobę
I. Sprzątanie Samochodu w związku z przewozem zwierząt w sposób niezgodny z Regulaminem80 PLN
J. Koszty przeparkowania Samochodu w związku z nieprawidłowym zaparkowaniem przez Użytkownika250 PLN + ewentualne koszty usunięcia z drogi i przechowywania Samochodu
K. Brak poinformowania Usługodawcy o zaistnieniu zdarzenia  skutkującego szkodą podlegającej likwidacji  z polisy obowiązkowego ubezpieczenia pojazdów (OC)1000 PLN
L. Użytkowanie Pojazdu niezgodnie z przeznaczeniem (np. użytkowanie w warunkach prowadzących do ponadnormatywnego zużycia Pojazdu, utrzymywanie wysokich obrotów silnika, korzystanie z hamulca ręcznego w trakcie jazdy,
uporczywe niestosowanie właściwego przełożenia skrzyni biegów) skutkujące awarią lub uszkodzeniem Pojazdu
50 PLN
M. Obsługa unieruchomionego lub usuniętego pojazdu zgodnie z pkt. V ust. 7 Regulaminu250 PLN
N. Obsługa pojazdu którego najem został zakończony niezgodnie z pkt. V ust. 7 Regulaminu250 PLN
O. Obsługa Samochodu dostawczego Traficar w sytuacji, o której mowa w pkt. VI ust. 449 PLN
P. Za niezwrócenie dowodu rejestracyjnego Samochodu100 PLN
R. Wyjazd Pojazdem za granicę Rzeczypospolitej Polski1000 PLN

Opłata wskazanaw Cenniku pełni funkcję informacyjną i stanowi orientacyjną wysokość szkody będącej skutkiem zdarzenia wskazanego w Cenniku. Użytkownik będący konsumentem odpowiada za faktyczną szkodę Traficar. W przypadku zaistnienia
zdarzenia wskazanego w Cenniku Traficar skieruje, do Użytkowania będącego konsumentem, wezwanie do zapłaty faktycznie poniesionej szkody