Nie, nie muszą. Pasażer, tak jak w przypadku każdego przejazdu Traficarem, nie musi być użytkownikiem usługi Traficar.
Kosztami podróży możecie dzielić się w dowolny sposób. My jako Traficar nie pobieramy żadnej opłaty, ani nie ingerujemy w podział płatności pomiędzy ewentualnych współpasażerów. W przyszłości natomiast przygotujemy rozwiązanie, które pozwoli dzielić rachunek automatycznie.
Tankowanie jest wliczone w koszty usługi. Jeżeli stan paliwa jest niski i nie pozwala na dotarcie do celu (mniej niż 30%), a ty przejechałeś (-aś) minimum 1 km, możesz rozpocząć proces tankowania w aplikacji (ikona dystrybutora), gdzie wygenerujesz PIN do karty paliwowej flota przed tankowaniem. PIN jest ważny 20 minut od jego wygenerowania w aplikacji. Gdy wygenerujesz PIN weź kartę paliwową FLOTA, którą znajdziesz w osłonie przeciwsłonecznej od strony kierowcy lub przypiętą do karty pojazdu. Karta paliwowa pozwoli Ci zapłacić za zatankowane paliwa tj. PB 95 lub Diesel Efecta jedynie na stacjach Orlen. Informacja o rodzaju paliwa znajduje się na wlewie. Płacąc za paliwo pamiętaj, aby poda cprzebieg pojazdu. Tę informację znajdziesz pod wygenerowanym PINem w aplikacji. W przypadku braku karty paliwowej w pojeździe należy skontaktować się z infolinią.
W przypadku awarii lub innego zdarzenia uniemożliwiającego kontynuowanie jazdy, prosimy o kontakt z infolinią pod numerem +48 123 000 330.
W aplikacji masz możliwość wyboru 3 ofert. Możesz wybrać ofertę:
– Na kilometry, gdzie ponosisz jednorazową opłatę startową, określoną stawkę za każdy rozpoczęty kilometr jazdy i opłatę za postój.
– Na godziny, gdzie ponosisz jednorazową opłatę za każde rozpoczęte 3 godziny wynajmu, określoną stawkę za każdy rozpoczęty kilometr i nie ponosisz opłaty za postój.
– Na doby, gdzie ponosisz opłatę za każdą rozpoczętą dobę wynajmu, określoną stawkę za każdy rozpoczęty kilometr jazdy i nie ponosisz opłaty za postój.
W każdej z ofert ubezpieczenie AC/OC, paliwo i parkomaty w miastach działania usługi Traficar masz w cenie.
Niezależnie od wybranej oferty pierwsze 15 minut rezerwacji pojazdu jest zawsze darmowe. Na poczet rezerwacji zablokujemy na Twojej karcie płatniczej 10 zł w przypadku oferty Na kilometry, jednorazową opłatę godzinową w przypadku oferty Na godziny lub jednorazową opłatę dobową w przypadku oferty Na doby. Jeżeli zrezygnujesz z rezerwacji, środki zablokowane na Twojej karcie zostaną automatycznie zwolnione z blokad. Zwolnione środki pojawią się ponownie na Twoim koncie do 7 dni roboczych zależnie od działania Twojego banku.
W każdym momencie aktywnej rezerwacji możesz skorzystać z płatnego przedłużenia rezerwacji, którego cena jest taka sama jak stawka za postój. Pełny cennik znajdziesz tutaj.
Decydując się na przejazd międzymiastowy możesz korzystać z trzech dostępnych ofert:
– Na kilometry – płacisz za przejechane kilometry oraz jednorazową opłatę startową. Dodatkowo możesz skorzystać z postoju, zamykając pojazd kluczykiem/kartą. Wówczas za każdą minutę zostanie naliczona opłata postojowa zgodnie z cennikiem.
– Na godziny – płacisz za przejechane kilometry oraz opłatę za każde rozpoczęte 3 godziny wynajmu, która będzie naliczana automatycznie przy rozpoczęciu każdych kolejnych 3h wynajmu. Nie naliczamy opłaty za postój.
– Na doby – płacisz za przejechane kilometry oraz opłatę za każdą rozpoczętą dobę wynajmu, która będzie naliczana automatycznie przy rozpoczęciu każdej kolejnej doby. Nie naliczamy opłaty za postój.
W przypadku samochodów osobowych tj. Renault Clio, Dacia Sandero, Renault Arkana zakończenie wynajmu w innym mieście niż jego rozpoczęcie nie powoduje żadnych dodatkowych kosztów poza tymi wynikającymi z cennika usługi. Próba zakończenia wynajmu innymi pojazdami z floty będzie rozliczana zgodnie z Regulaminem Traficara dostępnym na stronie oraz w aplikacji. Samochodami Traficara możesz poruszać się po całej Polsce, bez ograniczeń. Wyjazd poza granice kraju jest zabroniony.
Cennik Traficara znajdziesz tutaj.